Ouderen- en thuiszorg

Wat vinden uw cliƫnten en patiƫnten van de zorg die u ze biedt? En hoe kunt u die uitslagen gebruiken om uw zorg te verbeteren?

De kwaliteitskaders voor de zorg in Nederland zijn hard aan het veranderen. Daarmee veranderen ook de eisen rond het meten van cliëntervaringen. In de verpleeg- en verzorgingshuizen gelden al nieuwe eisen. Bij de wijkverpleging (thuiszorg) lopen pilots met de PREM (opvolger CQ) en gelden in de praktijk momenteel vaak de eisen van de zorgverzekeraars. In de meeste gevallen is dat inzicht in de NPS (Net Promotor Score), te berekenen vanuit een vraag naar aanbeveling. 

Met de nieuwe kaders komen nieuwe mogelijkheden. Maar daarmee komen ook meer keuzes: wilt u nog steeds meten met vragenlijsten? Of kiest u de richting van het persoonlijke gesprek, of een combinatie? Hoe gaat u om met verschillende cliëntgroepen (bekostigingen) waar weer verschillende eisen gelden? Bureau De Bok helpt u graag met deze keuzes. 

We bieden bijvoorbeeld:

- Een NPS+ meting: een korte meting naar de aanbeveling incl. opmerkingen 

- Spiegelgesprekken

- Vragenlijsten op maat

- De CQ-index

 

Download hieronder onze brochure!


Bureau De Bok brengt belevingen in beeld.pdf   890.95 KB

Contactpersoon

Annet van der Hoek
Onderzoeksleider

Telefoon: 0517-390038
avanderhoek@bureaudebok.nl

/
Volg ons op Twitter